Salutare, cititorule!
Dacă ești aici și citești blogul acesta de marketing online (aici facem SEO), o să presupun că ești manager, director sau antreprenor. Pe scurt? Că întreții cu bune și cu rele o afacere (felicitări și r.i.p. timp, dacă e a ta).
Bun, acum să începem. Fie că îi (re)cunoști sau nu, există afaceri cu care ești, într-un fel sau altul, într-o competiție. Sunt unele afaceri cu care te poți lupta, unele cu care nu sunt șanse și altele cu care nici nu are rost.
Pentru cele cu care are rost să te încurci
În funcție de afacerea ta, lista de competitori poate să difere. Îmi pare rău dacă ai ghinionul să fii pe o nișă precum mâncarea sau fashionul, unde probabil că lista de competitori nu se sfârșește niciodată…
Poate știi deja, dar unii dintre competitori, deși nu este recomandat, licitează pe brandul tău. Unii o fac conștient și cheltuie banii licitând pe numele tău, iar alții o fac din neștiință, neavând campanii bine optimizate 🙂
Păi și ce faci, licitezi și tu pe brandurile lor?
Nope. Nu este cazul să răspunzi focului tot cu foc. Dacă vei licita pe concurență, vei pierde bani mulți pentru clienți care nu sunt tocmai calificați. Încercând să licitezi pe brandul lor, vei descoperi rapid că Google pedepsește sau promovează relevanța.
Care e soluția atunci?
Evident, campanie de brand
Imaginează-ți că ești într-o bibliotecă și cauți printe dosare. Fiecare dosar, conține exact ce cauți tu, dar are o cantitate limitată de texte și imagini. Nu e clar că ai alege un dosar mai gros? Pentru că are mai multă informație? Sau poate alegi un dosar semnat de o persoană cu autoritate în domeniu. Poate alegi după un autor pentru că știi că prietenii tăi au citit exact același dosar. Ei bine, exact la fel “gândește” și Google.
Licitând pe un termen care apare atât de des în site-ul tău, algoritmii de la Google te consideră, și pe bună dreptate o fac, ca find cel mai relevant răspuns pentru o căutare cu brandul tău. Acest lucru va duce la un cost per click redus, o rată de conversie mare și un cost de achiziție mic.
Licitând pe un concurent, vei obține inversul, de aceea este o idee bună să ai o campanie de brand și să nu îți cheltui banii cheltuind aiurea și crescând nejustificat veniturile Google.
Campania de brand este cea care deseori culege toți laurii celorlalte eforturi de marketing. De aceea, nu ar trebui să o subestimezi și să îi acorzi bugetul și atenția cuvenită. Îți recomandăm să încerci o campanie de brand, iar când ești hotărât să ai și rezultate, ne dai un semn și te găsim noi 🙂